Sunday, August 10, 2008

Way Out West och OS-silver

Nu är man hemma från ytterligare en helg med R-O-C-K! Var i Göteborg och kollade Way Out West. Grrrrrrymt bra må jag säga. Väldigt mycket som överraskade positivt och nästan inga floppar. Fast det började inget vidare, då vi skulle se No Age på nån jävla bar som hade ett pisskö-system. Vi med entréband kom tydligen i andra hand jämfört med de som betalade sig in, så det efter att rört oss 3,27 meter på 34 minuter sket vi i det. Synd, men kvällen inleddes med samkväm med den gode Anders. Se förresten länk till hans blog till höger.
I tur och ordning sågs Iron & Wine, Okkervil River, Sonic Youth, The National, lite Grinderman och Sigur Ro och avslutningsvis Broder Daniel. Lite krockar i schemat innebar att jag endast såg halva Sonic Youth, men Okkervil River och National var grymt bra båda så det var det värt. Lyckades även fullständigt undvika Mando Diao vilket jag är nöjd med. Ganska intressant hur känsligt det är att inte gilla dem, men det gör inte jag! Så det så.
Lördagen gick i hiphoppens tecken till en början. Positivt överraskad av Kelis och NERD, samtidigt som Lil Kim sög rätt hårt faktiskt. Väldigt oproffsigt och pissig sång och halvtaskiga låtar. Såg även lite Fleet Foxes men det föll inte i smaken. Halvlyssnade på Håkan och kollade Flaming Lips och sist Neil Young. Flaming Lips var helt ok, men jag kan förstå om man inte gillar dem. Det känns lite utstuderat humoristiskt ibland med Teletubbies osv. Men helt ok som sagt, men inget mot Neil Young! Grymt jävla bra faktiskt. Riktigt nöjd att jag gick dit. Måste säga att det var klasskillnad mot många andra band. Ska direkt erkänna att jag långt ifrån kände igen alla låtar, men det lät riktigt bra rakt igenom. Man får tycka att han är en gubbe, men han sopar mattan med många yngre förmågor fortfarande.

Och så vart det ju OS-silver! Härligt! Pga hemfärd kunde jag inte se sista varvet, men det var riktigt kul att det gick så bra. Ska bli intressant vad media mm säger, men troligtvis är de grymt nöjda när Sverige får medalj och allt sagt om cykelsporten är glömt, åtminstone för nu... Bitter? Jag? Aldrig.
Sen är jag sur att jag inte spelade pengar på Samuel Sanchez. Funderade på att göra det men sket i det...... Fan också.. Men men. Kul för honom.

Vad långt det blev. Och troligtvis ganska dåligt skrivet. Men jag är go ändå.

2 comments:

Oskar Lund IF Hallby SOK said...

Lätt o säga i efterhand att du skulle satsa på han....du låter som en tvättäkta orienterare....om jag inte missat...
Hehe...bara sköjar med dej
Ha de

Anonymous said...

sluta snacka skit olund. Tack för en fin helg Dick. Vi måste hålla kontakten!!