Thursday, September 11, 2008

Olund grejar biffen!

Återigen är det Olund som ser till att jag tar tag i mitt liv och berättar vad jag håller på med! Jag förstår att alla ni två, tre personer som återkommer till bloggen är oerhört ivriga att höra om mina bravader och dagar på universitet. Och förlåt Olund för den otroligt daterade titeln, men den påminde om typ en Kitty-bok eller nåt annat klatchigt från 50-60-talet. Eller nåt...

Jo, Lance... Jag har grymt svårt att förstå varför han gör det. Vad har pojken att bevisa? Det känns som att han har allt att förlora och dessutom tar han sporten tillbaka 3-5 år i tiden. Med detta menar jag att fokus återigen hamnar på honom, och tyvärr har han trots att han aldrig varit avstängd för doping kommer debatten återigen handla om dessa anklagelser. Jag vet inte vad jag ska tro, men jag anser att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. Och anklagelserna från L'Equipe var för löst grundade för att tas som ett avslöjande. De sista åren har vi haft ett otal stora dopningsavslöjanden, med Ricco och Sella som de färskaste "high profile-fallen", men det som varit skönt med dessa fall har varit att dess prestationer varit lite för bra för att vara sanna. Och det var de också. Och som touren såg ut i år, med trötta cyklister var otroligt skönt att se. Det tyder med andra ord på en renare cykelsport som borde få uppmärksamhet utifrån det. Men risken är nu alltså att fokus hamnar på dopningsanklagelser genom Armstrong igen.
Skulle Lance komma tillbaka och vara sämre än han borde, åka dit för doping eller nåt annat skulle allt han gjort mer eller mindre raseras. Jag tror iofs inte han kommer göra bort sig, vare sig resultat eller dopningsmässigt. Men ändå....... Det syntes i sista touren att han inte hade samma klipp som tidigare och det har knappast blivit bättre genom några års marathon-löpning och långlopp i MTB... Men det kanske räcker ändå.
Inlägget låter kanske som att jag inte gillar Lance, men ni som känner mig vet att jag gör det. Jag är bara orolig för hur det här ska sluta. För övrigt orkar jag inte kontroll-läsa det ovan så det kanske inte är så bra skrivet. Men jag hoppas någon får ut något av det ändå.

Och nu ska jag lägga upp några nya pulsfiler! Awesome! Och jag är sjuuuuuuukt dåligt tränad. Pulsen är 10-15 slag över vad det borde på distanspassen. Men håll till godo ändå!

1 comment:

Unknown said...

Klart grabben ska cykla!! Vi gillar comebacker i Dalarna.. Se bara på migo Robin:) Men nu var det ett tag sen vi gjorde en.. Och GUD vilka smarriga pulskurvor du smackar upp på sidan.. Blir alldeles till mig här framför datorn. Man kanske skulle knacka bort lite rost från rullskidorna och ut å sladda lite på stadion idag. Dom har ju fortfarande samma "inställningar" sedan senaste VM....