Saturday, March 28, 2009

Ah, det glamourösa livet som doktorand!

Lördag. Härligt. Livet leker. Allt är underbart. Ska transkribera. OCh förbereda föreläsningar. Och skriva ihop en rapport. Mmmmmmmmmmmmmmmmm. Life is great.

Har gjort en massa intervjuer för tvärprojektet och nu måste de transkriberas. Har inte så många kvar, men det måste göras. En gyllene regel är att en timme intervju tar ca 4 timmar att transkribera, om det går bra vill säga. Och det gör det ju alltid.. Så idag tänkte jag transkribera en interjvu på ca 1,10. Mmm. Är nog klar runt 5-6 ikväll tror jag. Och onsdag-torsdag ska jag hålla i föreläsningar i kvantitativ metod med Geografi-studenter. Har sammanlagt åtta tillfällen framåt. Ska bli kul, men det kommer så otroligt olägligt att det är löjligt... Och assistentjänstgöring där vi tittar på hur media rapporterat om fjärrvärme ska snart ha ett utkast klart. Fiiii fan.

Så, nu har jag klagat klart. Fast en grej till förresten. Vädret suger.

Men annars är jag lyckeliiig som smör.

Hej då.

1 comment:

Anonymous said...

Amiable dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.