Tuesday, April 21, 2009

Jarå

Heeeeij!

Längesen. Har hänt massor sen sist. Jag har gjort klart ett par saker så nu har jag "bara" tvärprojektet! Inte dumt. Mediaprojektet är inlämnat i ett första utkast så nu ska vi se vad referensgruppen säger. Undervisningen är klar för den här gången! Göööött! Det var faktiskt ganska roligt men det tar mycket tid. Svårt att vänja sig vid att inte vara studenten själv.. 8 tillfällen varav fyra föreläsningar och fyra labbar blev det.
Så nu ska det skrivas fjärrvärme och teori för fulla muggar närmsta veckorna.

Och sen har både Paris-Roubaix och Amstel Gold Race avgjorts. Boonen var riktigt vass i Robubaix och visst kan man säga att de andra kraschade bort sig, men det tillhör faktiskt den tävlingen. Och jag tror inte de andra hade fixat honom ändå. I Amstel fattar jag inte vad klungan gjorde när de kom in i Cauberg... Det stannade upp med ca 700 meter kvar till mål och tack vare det höll Ivanov och Kroon undan. Har inte så mycket att säga om Ivanov, men han var stark. Inget snack om saken. Lite profillös kanske, men han har tjänat ihop till en seger genom åren. Gustav körde bra, så nu kan vi kanske hoppas på en stabil insats av honom och Lövkvist imorgon i Vallonska Pilen. Tror tyvärr inte att Lövkvist kan vinna eftersom han inte har samma "kick" sista biten som Valverde, Cunego eller Rebellin. Känns faktiskt ganska öppet, men dessa tre är nog favoriter, kanske tillsammans med Evans. Kirchen har nog ingen chans eftersom hans vår inte varit kanon så långt, så han har nog för lite tävlingar i benen. Ska bli kul att se i alla fall!

Träning då? ..... Men jag gillar min cykel.

Och sen ska jag åka Finlandsfärja till helgen!.... Fyyy fan.. Skräckblandad förtjusning är ordet.

Yo!

No comments: