Monday, November 2, 2009

Morgon

Äter fruktost. Juice. Ost. Smör. Bröd. Omega 3. Kollar internet. Sov längre än tänkt.

Eh. Jodå. Förresten. Ny säsong av Curb Your Enthusiasm rullar just nu i staterna. Har sett avsnitten hittills och måste både risa och rosa. "Narcen" är att de ska ha en återförening med Seinfeld, så Jerry har varit med i några avnitt. Ganska roligt påm sitt sätt, men det känns tyvärr lite som att man jagar tittarsiffror. eller jag vet inte. Samtidigt är vissa avsnitt faktikst riktigt roliga, medan andra känns väldigt konstruerade. Känns inte alltid som genuina idéer utan det är rätt krystat. Men på det stora hela är det nog bättre än det mesta andra som går på tv. Förutom Its always sunny in Philadelphia då kanske.

Skriver artikel. Och förbereder mig för Washington. Börjar bli riktigt sugen. Borde bli sköj.

Hej och hå

4 comments:

Mamma said...

Har du fått ordning på lägenheten sen vi var där och ställde till det för dig?

Jag, Hugh Grant said...

Tillåt mig att motargumentera, för jag har sett alla hittills sända avsnitt av den nya Curb Your Enthusiasm-säsongen.

Idén med att göra en Seinfeld-reunion i Curb är i mina ögon briljant. Det är det bästa och enda roliga sättet att göra en Seinfeld-reunion på, och detta utan att faktiskt göra någon reunion. Men man gör det ändå! Eller gör man det? Meta-meta. Fenomenal verklighetsvridning i min bok.

Resten av den sista Curb-säsongen är dock gammal skåpmat. Redan gjort och plågsamt förutsägbart. Coachen tipsar istället om Bored to death. Nyaste nya från HBO och hysteriskt kul!

Annars då? Joråsatteehhh, fina fisken vettu.

IngoKajMatz said...

Anders:
Jag får nog böja mig och hålla med dig. Tycker att Jerry varit en väldigt bra "karaktär" i serien, lite som Jeff. Och genom att tala om vad de tycker om reunions genom serien kanske de ska få slippa det i övrigt, så du har en poäng.

Håller till viss del med om att avsnitten är gammal skåpmat. Vissa konflikter känns väldigt konstruerade, men samtidigt tycker jag att vissa avsnitt hållt relativt hög klass, kanske inga Incest survivors, men ändå. Det senaste, från i söndags, var faktiskt helt ok. Sen får man inte glömma, tycker jag, att även halvbra Curb-avsnitt är bättre än det mesta annat som går på tv.

Såg de två första avsnitten av Bored to death men fastnade inte riktigt. Men jag borde alltså ge det en chans till? Ska överväga det...

Jotackar asså, alla tiders, synd å klaga, såattttee...

Jag, Hugh Grant said...

Ingo: Sant att Curb ändå slår det mesta annat som rullar på burken. Och det senaste avsnittet (näst-sista ever!) är så sinnessjukt bra att jag hade trillat av stolen om jag suttit på en sådan. SE!

Inte fastnat för Bored to Death alltså? Huvudpersonen Schwartzman är ju lite grå, men han och Ted Danson kompletterar varandra på ett helt fantastiskt vis. Och Ted Dansons karaktär är en sån all-american-dandy-man! En gång till orkar du. Jooodå, kom igen!

Jahaja, jaaa, sateeh, trevligt å höra! Hejhej! Hej!