Saturday, December 12, 2009

Mycket har hänt. Eller. Nja

En del i alla fall. I veckan har jag varit i Estockholmo för några intervjuer och misslyckade arkivsökningar. Skulle gå igenom en massa dokument, men för det första hittade de inte dokumenten och när de väl var lokaliserade var de arkiverade så man måste ansöka om dem tidigare. Jaja. Bra intervjuer, ett bra möte på KTH och relativt intressant presentation gjorde det lyckat ändå. Samt att jag av en anledning jag inte kan gå in på, hamnade på en rock-klubb med sleeze-rock... Vet inte riktigt vad jag ska säga. Charmigt på många sätt, särskilt en snubbe med jeans-jacka med påsydda Bon Jovi-märken hoppandes längst fram när ett av banden spelade ytterligare en låt som lät exakt likadant, vilket betyder Mötley Crue-plankning rakt av.

Sen har jag ju varit i USA också ju. Mycket trevligt på min ära. Var någar dagar i Washington på en konferens. Som jag misstänkte var inte fjärrvärme det hetaste (ursäkta ordvitsen) och konferensen i sig var en liten besvikelse. Destom roligare var allting runtomkring. Hann se väldigt mycket turistigt, från Vita Huset, Kapitolium, några muséer, Penatgon, Arlington Kyrkogården med JFKs grav till ett äkta amerikanskt mall. Det var precis som man kunde föreställa sig. Brutalt stort, kids som mest hänger och väldigt "vitt" på alla sätt.

New York var minst lika häftigt. Även här blev det massor med turist-grejer. Lite jobbigt var att redan innan man kom dit kände man att tre dagar var alldeles för kort. Men vi gjorde det bästa av det och såg mycket. En löprunda i Central Park var nog ändå det häftigaste, konstigt nog. Så sjukt mycket folk tidigt på morgonen och parken är stoooor! Man förstår att den är stor, men man måste dit för att verkligen inse det. Annars var vi uppe i Rockerfeller Center, vid ground zero, såg frihetsgudinnan, gick från Wall street via Little Italy till Chinatown. Var även här på lite muséer och lyckades genomföra en barndomsdröm; att få se dinosaurie-skelett! coooooolt.

Ja, det hann bli en del. Trots allt. Lite bilder följer. Yo! (Det blir fler bilder någon annan gång)


Hotell-lobbyn

Dinosaurier i Washington. Awesome!


Ja.

Kapitolium

Pentagon, där planet flög in.

2 comments:

Oskar Lund IF Hallby SOK said...

Jag hoppas att du lyssnade mycket på Miley Cyrus - Party in the USA medans du var där, lr här lr vafan ska jag skriva

Jag, Hugh Grant said...

Mäktigt att Pentagon ser ut som värsta öststatskomplexet. Whom goes inside Pentagon, stays in Pentagon. Forevah-evah! Och sjukt mäktigt att kuta i Central Park, så jävla Tv är du! Gick det fort? Hade du klockan med dig?

Och för formalitetens skull, God Jul!