Monday, June 2, 2008

Pesto

Nä, så en annan har gjortPesto. Hela institutionen ska ha en stor middag där man tar med sig något italienskt. Jag gjorde Pesto. Den blev sådär. Det blev en antipesto... Rackarns vad rolig man kan vara så här på morgonkvisten!

Mitt finger är bättre, så idag tänkte jag skada något annat. Det ska spelas kubb så då borde jag kunna få något i huvudet, eller stuka foten när jag kastar en pinne eller nåt. Det är nog ganska ovanligt med skador i kubb, så däför vore det kul. Det är alltid roligt att vara lite exklusiv. Undrar om det klassas som idrottsskada?

Annars är det tråkigt att Girot är över. Kul att Gustav körde ok. Han gjorde nog vad man kunde förvänta sig. Ingen rejäl genomklappning på tre veckor, även om sista tempot var under par för hans del. Men som en av hans sportdirektörer sa, så passar nog inte de branta bergen i Italien Gustav optimalt. Touren kanske skulle vara bättre, men hur skulle han kunna bli kapten där... Sastre, 2xSchleck m.fl...

I helgen blir det Motala!

No comments: