Wednesday, March 19, 2008

Nej

Inte mycket läst. Dåååligt.
Jag har inte kommenterat Tirreno-Adriatico alls. Satan i gatan vad bra svenskarna körde. Riktigt kul att Lövkvist visar framfötterna men jag tycker det är roligt att Niklas Axelsson kör bra. Han ska ha skit för att han dopade sig, men han är en av få som rakryggat erkände och tog sitt straff. Dessutom hårdare är någon annan med tanke på längd på straffet, men även det faktum att han är svensk. Det är inte lätt att åka dit för dopning i Sverige med tanke på hur media behandlar dem. Särskilt cyklister och alla andra idrotter än fotboll och ishockey. Se bara på Ludmila...
Nu är det nära att jag spyr galla över fotboll och ishockey men jag ska hålla mig. Får ta det en annan gång när jag inte droppar snor på tangenterna. Och snart börjar allsvenskan... Fy fan. I samma andetag som journalisterna hyllar Allsvenskan och ger dem uppmärksamhet så talar de om att svenska klubblag inte håller i Europa. Förutom förra året möjligtvis, men betyder inte det att Allsvenskan håller väldigt dålig klass? Jag fattar inte. Varför ger man den så mycket uppmärksamhet då? Fast jag vet ju svaret men man måste ställa frågan.
Se, nu var det nära igen... Inte diskutera fotboll och hockey. Jag lovade faktiskt.

Och det är mycket prylar jag vill köpa. Snart får jag min första riktiga lön, hoppas jag. Då kommer det brännas i mina stackars byxor. Ska nog bränna allt på en tuggummi-automat. Fast det har jag ju tre stycken redan..

Ska läsa lite Ulrich Beck nu.

Ägg

2 comments:

Anonymous said...

Konditionsidrott är idrott....bollsport är lek!

Anonymous said...

hellooo din gamla lönnmördare!!! Läget fan? Va vackert du skriver pöjke lilla......bjud upp på fest snart dixie....va längesen man såg diiigg! ha de götttt! Mr Bear andersson