Thursday, February 14, 2008

Ont och snabb

Tänkte skriva något men kommer inte på något roligt. Har dock ont i vaderna, eller snarare muskeln som går från hälsenan och sen upp under vadmuskeln. Är säker på att det är sen jag sprang på banan och ingen fara, men jag kunde inte springa intervaller på grund av det. Men jag sprang ett stegringslopp på 100 meter trots allt. Det kändes ganska bra. Borde kanske springa mer snabbhet. Man vill ju vara snabb ju.

Astana verkar inte få köra varken Girot eller Touren. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Samtidigt som jag tycker aningens synd om de i laget som är rena, och trots att de verkar göra ett hyfsat antidopningsprogram med Damsgard har jag inte mycket förtroende för laget och några av cyklisterna. Bruynell är utan tvekan en sportchef av världsklass men några saker han gjort de senaste åren har retat mig nåt djävulskt. Discoverys ovilja till antidopningsarbete har stört och beslutet att signa Basso... Idiotiskt. Sporten håller på att dö inifrån känns det som. Vet inte heller hur jag ska förhålla mig till Contador. Fast egentligen vet man väl... Han var den ende som kunde hänga med Rasmussen trots att den sistnämnde (troligtvis) hade Dynepo i kroppen och tempoloppet var nästan för bra för att vara sant. Och att han sen kan vara inblandad i Puerto känns inte bra. Men man hoppas ju. En riktig bergsget som attackerar är ju bland det roligaste att se i cykel.

Har återupptäckt South Park efter att inte tittat på något år. Trey Parker och Matt Stone är helt jävla sjuka i huvudet. Och Cartman som polis, korridorpolis, förhandlare, sångare i vitrockband, hitler mm är nåt så fruktansvärt roligt. Fördomar och avsaknad av empati är helt sjukt roligt. Fan, vad skit de måste få herrarna Parker och Stone. Deras advokater har nog att göra...

No comments: