Friday, February 8, 2008

Löpintervaller

Har haft en tråkig dag. Gör ju inget på dagarna så det är ju naturligtvis mitt fel. Vill bara spola fram tiden nu till mars. Fick mitt hyreskontrakt idag så nu är det klart att jag har en lägenhet. Skönt! Hoppas bara den är ok eftersom jag inte hunnit åka och titta på den. Fast mest oroar jag mig för området och grannarna. Vi får se.

Sprang intervaller på banan idag. Gick faktiskt ganska bra, utifrån min fysiska status för tillfället. Först 5 varv á under 96 sekunder, och den snabbaste på 83. 96 sek är 4 min km... Är långt ifrån riktigt bra syreupptag. Andra intervallen var 4 varv på samma tid, men den snabbaste kanske 90 sek. Sen två snabba varv, på 76 resp 73 sek.. Som sagt långt ifrån form, men om jag fortsätter köra intervaller kanske det blir bra. Det är skönt att vara vältränad och snabb. Saknar det.



Inte mycket musik idag, heller. Lyssande på Arcade Fire när jag sprang. Neon Bible är nog förra årets bästa skiva. Av de jag hört i alla fall... Har kanske missat 32304 skivor. Förutom Radiohead och Modest Mouse är det nog den skiva jag lyssnat mest på från förra året. Kanske Shins och Electrelane också. Som ni ser.. Indie-light...

Skönt väder idag. Blir lite sugen på att ge mig ut och cykla på riktigt. Måste deffa ner benen också. Har märkt att det är där godiset hamnar... Ska skärpa mig!

No comments: