Saturday, February 9, 2008

Skidskytte i mitt huvud

Tyckte det har varit bra idag. Roligt med skidskytte och lite kul med längdskidor. När föret är som det var i Otepää är man glad att man slipper åka.. Fy fan. Fast några av mina bättre tävlingar när jag satsade gjorde jag i grisföre. Men det är fortfarande inte roligt...

Sprang A2 på banan och lyssnade på herrarnas skidskytte. Spännande och ganska skönt att springa. Det är otäckt bra väder för att vara februari, 5 grader och halvsol. Fast man borde kanske inte vara förvånad längre, men det är oroväckande.
Sprang först 12,5 varv, alltså 5 km, med rundor under 108s, vilket är 4,30 min/km, och snabbaste under 92 s. Totalt 21,41 på 5 km. Sen 5 varv, alltså 2 km, på 8,25 med liknande rundor men snabbt sistavarv. Helt ok, men jag har ont som fan i vaderna idag. Får inte springa på några dagar nu.

Ingen musik idag alls än så länge, förutom vad sportradion bjöd på. Där hördes Staffan Hellstrand bland annat.. Kom att tänka på hans stackars EM-låt från fotbolls-em 2000, Explodera... Ingen rövar-hit direkt. Däremot hörde jag lite av Rihannas Umbrella i bakgrunden och där kan vi snacka rövarhit. Den är ju inte dum som pop-hit.

1 comment:

Unknown said...

Almby Bed & Breakfast in Örebro, a large 3 bed rooms accommodation in Örebro that is ideally situated close to the University ofÖrebro.